Montag, 5. Dezember 2022

24 Steam Friends to Christmas. . Day 5 - Ozzette

 For Ozzette,


Thanks for all the Fun we have over the Years, dear Ozzette.

You´re such a kind Person. Thanks.


Music Inspiration:



In English:


THE SPECIAL JOB.


Ozzette gets out of the car and takes a deep breath. She looks thoughtfully at the old house. She pulls out a letter and frowns. The address is correct. Her gaze falls on an old door knocker. A lion's head. At the moment when Ozzette reaches for it, the lion's head opens its eyes.

 "Careful, please, I'm sensitive," he says. 

With her eyes wide open, she looks at the lion's head. "Oh, okay." 

"Booooooooss!!!" he shouts. 

"I'm already on my way."  Somebody shouts back.

The door opens and a man in a dark purple robe looks at her. "You must be Lady Ozzette." 

"Ehm, yes that's me." 

"Wonderful, then come in, my lady." The man bows to her. 

"You wrote me the letter?" "Indeed, but come in, my lady." 

Ozzette enters the house. It seems to be decorated in an old Victorian style.

"This way." He leads her up a flight of stairs. "Mylady, you are eagerly awaited." 

"Is that so?" 

"Absolutely." 

"So, there we are, so..." 

"Let me, let me!" it comes next to the big door in front of which they stand. Ozette looks at a picture. There, a painted man waves to her. "Hi, I'm Renfield." 

"Hello... Renfield." "

So, what you need to know is that the master of the house is a bit sensitive. So choose your words well.  There's a reason you're here."

"Yes, I hear that all the time." 

"A very, very important reason." The servant slowly opens the door for her. Ozzette looks at the huge room admired. Very nicely decorated, but the most fascinating thing is the creature that lies in the middle of the room. A Wyvern! 

He raises his head and looks at Ozzette gratefully. "Well, finally! I'm very happy." 

"The joy is all mine." Ozette nods to the Wyvern. The Wyvern nods to his servant and he quickly leaves the room.

"Sooooooo, what can I do for you, dear Wyvern?" 

"Massage my back!" 

"What?" 

"Yes, you have been recommended, Mylady." 

"By whom?" 

"A group called AWG." 

"I understand." 

"This group told me that you, Lady Ozette, can massage any creature. Even a wyvern as big as me. I've been so tense lately. Please, please, please help me, my lady." 

"Ozette looks at you readers insistently. THAT stays between us! Clear?" 


End..?


In Deutsch:


DER BESONDERE AUFTRAG 


Ozzette steigt aus dem Wagen und atmet tief durch. Nachdenklich sieht sie das alte Haus an. Sie holt einen Brief hervor und runzelt die Stirn. Die Adresse stimmt. Ihr Blick fällt auf einen alten Türklopfer. Ein Löwenkopf. In den Moment wo Ozzette danach greift öffnet der Löwenkopf die Augen. "Vorsichtig, bitte, ich bin sensibel." sagt er. 

Mit weit geöffneten Augen schaut sie auf den Löwenkopf. "Oh, okay." 

"Booooooooss!!!" ruft er. 

"Ich bin ja schon unterwegs." ruft jemand zurück.

Die Tür öffnet sich und ein Mann in einen dunkelvioletten Gewand schaut sie an. 

"Sie müssen Lady Ozzette sein." 

"Ehm, ja die bin ich." 

"Wunderbar, dann kommen sie rein, meine Dame." Der Mann verneigt sich vor ihr. 

"Sie haben mir den Brief geschrieben?" 

"In der Tat, aber treten sie ein, Mylady." 

Ozzette betritt das Haus. Es scheint alt viktorianisch eingerichtet zu sein.

"Hier entlang." Er führt sie eine Treppe hoch. "Mylady, ihr werdet sehnsüchtig erwartet." 

"Ist das so?" 

"Absolut." 

"So, da wären wir, also ...." 

"Laß mich, laß mich!" kommt es neben der großen Tür vor der sie stehen. Ozette blickt zu einen Bild. Dort winkt ihr ein gemalter Mann zu. "Hallo, ich bin Renfield." 

"Hallo ... Renfield." 

"Also, was du wissen musst ist, das der Herr des Hauses etwas empfindlich ist. Also wähle deine Worte gut.  Es hat einen Grund das du hier bist."

"Ja, das höre ich die ganze Zeit." 

"Einen ganz, ganz wichtigen Grund." 

Der Diener öffnet ihr langsam die Tür. Ozzette schaut den riesigen Raum bewundert an. Sehr schön eingerichtet, doch das Faszinierendste ist das Wesen was in der Mitte des Raumes liegt. Ein Wyvern! 

Er hebt den Kopf und schaut Ozzette dankbar an. "Na endlich! Ich freue mich sehr." 

"Die Freude ist ganz meinerseits." Ozette nickt dem Wyvern zu. 

Der Wyvern nickt seinen Diener zu und dieser verläßt schnell den Raum.

"Also, was kann ich für euch tun, werter Wyvern?" 

"Meinen Rücken massieren!" 

"Was?" 

"Ja,  man hat euch empfohlen, Mylady." 

"Von wen?" 

"Einer Gruppierung namens AWG." 

"Ich verstehe." 

"Diese Gruppe sagte mir, das ihr, Lady Ozette jede Kreatur massieren könnt. Selbst einen so großen Wyvern wie ich. Ich bin in letzter Zeit soooooo verspannt. Bitte, bitte, bitte helfen sie mir, Mylady." "Ozette schaut euch Leser eindringlich an. DAS bleibt unter uns! Klar?" 


Ende..?

Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen

Jeder Kommentar ist willkommen, scheut Euch nicht, ich freue mich und beiße auch nicht.:-)

Story Friday 47

 Der Moment Nachdenklich sitzt er auf der Bank vor einen kleinen See. Die rechte Hand entlang der oberen Hälfte der Bank gestreckt, die link...